Močení do piva se opravdu nevyplácí
Síla sociálních sítí se opět projevila a citelně poznamenala prodejní výsledky výrobce piva Tsingtao v Číně a Jižní Koreji.
Restaurace a spotřebitelé v Jižní Koreji rychle ztratili chuť na pivo Tsingtao poté, co se na sociálních médiích virálně šířilo video, které údajně ukazuje pracovníka pivovaru, jak močí do nádrže v jednom z čínských závodů firmy. Klip, zhlédnutý desítkami milionů lidí, vyvolal širokou veřejnou nevoli a vedl k obchodním dopadům pro značku.
Tsingtao Brewery, druhý největší pivovar v Číně a hlavní exportér, reagoval na incident prohlášením, že kontaktoval policii a důrazně řeší tento problém. Ujistil veřejnost, že sporná šarže ječmene byla zcela izolována a že firma posiluje své řídicí postupy a zajišťuje kvalitu produktů. Místní úřady v Pingdu, kde se nachází továrna, zahájily vyšetřování a média citovala zdroj z Tsingtao, že dotyčný pracovník a osoba, která video natočila, nebyli přímo zaměstnanci pivovaru.
Přesto komerční reakce nabírá na síle. Několik restaurací v Jižní Koreji, zejména těch, které podávají čínské jídlo, žádalo o vrácení peněz za zásilky piva Tsingtao, ale jejich požadavky byly odmítnuty. Zákazníci začali požadovat jiné značky piva, což vedlo k poklesu prodeje Tsingtao v obchodech a restauracích. Jihokorejská média uvedla, že prodej piva Tsingtao v jednom řetězci poklesl o 26,2 % oproti předchozímu týdnu.
BK, dovozce Tsingtao do Jižní Koreje, se pokusil uklidnit spotřebitele, že pivo určené pro export je vyráběno v jiných zařízeních a továrna z videa produkuje pivo pouze pro čínský trh. Nicméně, incident mohl mít dlouhodobé dopady na tržní pozici Tsingtao v Jižní Koreji, kde se značka těší velké popularitě.